Na veverky
počet dětí: 4 a více
místo: hala/venek (ohraničený prostor)
pomůcky: šátky/švihadla
Děti se rozestaví ve vymezeném prostoru a zastrčí si šátek za kalhoty jako ocásek. Po zahájení hry se snaží jeden druhému ocásek vytáhnout. Kdo přijde o ocásek, vybíhá z vyhrazeného prostoru a dělá nějaký trest. Třeba může obíhat připravený kužel, nebo udělat deset dřepů. Poté se vrací zpět do hry. Vyhrává ten, komu se podaří vytáhnout nejvíce ocásků za určený časový limit.
Na deset přihrávek
počet dětí: 4 a více
místo: hala/venek (ohraničený prostor)
pomůcky: míč
Děti se rozdělí na dva týmy. Oba týmy se pohybují pouze ve vymezeném prostoru. Vyhrává tým, který si mezi sebou zvládne desetkrát přihrát, aniž by ho druhy tým připravil o míč, nebo aniž by udělal nějakou technickou chybu. (Překročení vyhrazeného prostoru, více kroků, než je povoleno.)
Piškvorky
počet dětí: 4 a více
místo: hala/venek
pomůcky: kužely/křída, rozlišováky
Děti se rozdělí na dva týmy. Pomocí kuželů, nebo křídy vytvoříme hrací pole, a to přesně mezi oběma týmy. Hrací pole vypadá tak, že na zem namalujete křídou devět kruhů. Tři vedle sebe, pod ně další tři a pod ně ještě tři. Takže budete mít pole 3×3. Pokud hru hrajete v tělocvičně nebo hale, je možné místo kruhů použít kužely, nebo kruhy plastové.
Z každé strany zhruba deset metru od hracího pole bude startovní čára, za kterou bude stát připravený vždy jeden tým. Celkem má tým k dispozici tři rozlišováky stejné barvy. Na startovní pokyn vybíhá z každého družstva první hráč a pokládá 1. rozlišovák do hracího pole, do jednoho z kruhů, pak běží zpět a vybíhá další hráč. Pokud jsou již všechny tři rozlišováky rozmístěné ve hracím poli, hráč bere nejméně vhodně umístěný rozlišovák a pokládá na jiné volné pole. Vyhrává družstvo, kterému se povede jako první udělat svislou, vodorovnou, nebo šikmou řadu ze svých rozlišováků.