Nevím, jak je to v manažerských pozicích, protože manažerem jsem nikdy nebyl, ale jako dělník nováček jsem v celé řadě firem zažil nepříliš pěkné přivítání. Dle zákona je zaměstnavatel povinen nového zaměstnance seznámit s podstatou práce kterou má vykonávat a poskytnout mu dostatečné zaškolení, na tuto povinnost ovšem firmy, obzvláště některé firmy, a může jít i o známé značky, velmi rády zapomínají. V praxi se nový zaměstnanec často musí zaučovat pracně metodou pokusu a omylu sám, případně téměř prosit nové kolegy, aby mu něco ukázali, nebo vysvětlili. Zaměstnavatel se často zmůže jen na to vyslat někoho se štosem formulářů a školení, které musí zaměstnanec podepsat, přičemž obvykle ani nemá čas si je přečíst. Buďme ale spravedliví, je pravdou, že byrokratické nároky, které stát na firmy klade jsou někdy opravdu neúnosné, takže sám stát je nepřímo příčinou porušování předpisů, které sám generuje. Obvykle tento stav odnášeli jen noví zaměstnanci, dnes se situace přece jen trochu spravedlivěji vyrovnala, firmy, které se zaměstnanci zacházely nejhůře o ně začaly ve velkém přicházet, znám firmy, které kvůli tomu nakonec musely omezovat provoz a zrušit jednu ze směn.
Jedním ze způsobů, jak se k tomu někteří postavili je tzv. falešný zaměstnanec. Všichni asi víme, jak funguje falešný zákazník v Tescu, nebo Lidlu, je to vlastně kontrolor, který v reálném provozu posuzuje práci prodejny jako celku, ale hlavně obsluhujícího personálu a prodavaček. Falešný zaměstnanec je něco podobného. Je to člověk, kterého si zaplatí dejme tomu, generální ředitel, aby se nechal zaměstnat jako dělník v jeho firmě, pracoval tam několik dní a poté podal zprávu o tom, jakým způsobem s ním jednali nadřízení, jestli byl na svou pozici řádně zaškolen, jaká je ve firmě atmosféra, jestli zaměstnanec který ho měl zaučit měl na něj čas atd. Jedna drobnost mnoho napoví stav toalet šaten a sprch, v případě že jsou čisté a funkční svědčí to o tom, že funguje i firma jako celek, jestli jsou v šatnách rozbité skříňky záchody jsou počmárané od podlahy až ke stropu, je to jasný signál, že se firma k zaměstnancům nechová dobře.